Stort intresse för webbinarium om flygplatsnära lyft

Vad ska man tänka på inför och under flygplatsnära lyftarbeten är ett ämne som väcker stort intresse bland Mobilkranföreningens medlemsföretag. På kort tid har över 40 personer anmält sig till det webbinarium som föreningen kostnadsfritt arrangerar för medlemsföretagen tillsammans med Swedavia den 17 maj.

– I de samtal vi har haft med Swedavia innan vi skickade ut inbjudan till webbinariet har vi pratat om att ha en ambition om en aktivitet i halvåret. Det stora intresset stärker den idén. Det här är konkret och handfast medlemsnytta, säger Mattias Josefsson, vd Mobilkranföreningen.

Webbinariet den 17 maj kl 13-14 lyfter bland annat fram vad man bör tänka på i remissförfarande både ur Swedavias och kranoperatörens perspektiv och vad man bör tänka på i samband med en flyghinderanmälan. Läs mer om webbinariet här.

Fler digitala möten att vänta

Samtidigt som det inte får gå inflation i webbinarium öppnar Mattias Josefsson för fler digitala möten.

– Det finns vissa frågor som borde fungera bra att föra ut denna mötesform. Jag tänker bland annat på arbetsmiljöregelverk och skadestatistik, grundläggande kunskap och tips kring våra standardvillkor AHK 18. Likaså är medlemsförsäkringen innehåll och villkor väl lämpade ämnen att gå igenom på digitala möten. Vi ska stärka branschen och rusta medlemmarna med kunskap, säger Mattias Josefsson.