Vanliga frågor och svar

Jag laddade ner en PDF på min Android – var hittar jag den?

Det överlägset enklaste sättet att hitta nedladdade filer på Android är att leta i din applåda efter en app som heter Files eller My Files. Googles Pixel-telefoner levereras med en fil-app, medan Samsung-telefoner kommer med en app som heter My Files. Oavsett vilken enhet, när du hittat filhanteraren och öppnat den, använder du den för att leta efter mappen Nedladdningar och öppna den.

Där hittar du dina nedladdade filer i kronologisk ordning (nyaste till äldsta, i de flesta fall). Du kan dock ändra hur filerna sorteras. I Samsungs app My Files klickar du på menyikonen med tre punkter och väljer sedan ”Sortera efter.” I appen Filer på en Pixel-telefon trycker du på texten ”Ändrad” för att ändra hur appen sorterar dina filer.

När du har hittat dina nedladdade filer kan du öppna en fil med ett kort tryck eller öppna fler alternativ med ett långt tryck på filen.

Varför går det inte fylla i Övningsrapporten (en ifyllbar PDF)?

Alla ifyllbara PDF-filer är ”interaktiva” PDF-filer som är avsedda att öppnas med PDF-reader. Det finns många appar som har problem med att läsa datafälten i interaktiva PDF-filer. Apple-datorer (MacOS) till exempel öppnar ibland interaktiva PDF-filer i Apples egna program Förhandsvisning som inte kan visa interaktiv data, eller inte spara ifyllda fält.

Lösning:

Vi rekommenderar gratisprogramvaran PDF-reader från Adobe.

Hur säker är min data på er sajt?

Denna hemsida är mycket säker, men säkerheten hänger delvis också på dig. Tillsammans kan vi arbeta för att förhindra obehörig användning av våra tjänster. Våra förebyggande säkerhetsåtgärder är en viktig del i detta, och det här kan du som användare göra:

• Vid inloggning måste du fylla användarnamn (något du minns) och bekräfta genom att klicka på en ansluten inloggningsapp i din telefon (något du har). Det är mycket svårt för obehöriga att logga in på ditt konto.
  • Skydda dina inloggningsuppgifter.
  • Använd ett uppdaterat antivirusprogram i din dator.
  • Använd en uppdaterad och lösenordsskyddad brandvägg. Byt ut standardlösenordet.
  • Uppdatera regelbundet din webbläsare och ditt operativsystem.

Har ni teknisk support?

Ja, kontakt oss från vår supportsida