Safety-utskott håller startmöte 31 augusti

Den 31 augusti anordnar Mobilkranföreningen ett möte om Safety, som riktar sig till alla medlemmar med intresse av arbetsmiljö- och säkerhetsfrågor.

Brinner du för lyftsäkerhet? Har du också tröttnat på kommunikationsproblem på arbetsplatsen och hur lastkopplingen går till? Nu vill vill undersöka medlemmarnas intresse av att delta i ett nytt utskott inom Safety.

Mobilkranföreningens styrelse tar initiativ till ett nytt Safety-utskott för att mer aktivt driva säkerhetsfrågor och skadeförebyggande arbete. Utskottet riktar sig till medlemmar som har ett särskilt intresse för arbetsmiljö och lyftsäkerhet.

Torsdag den 31 augusti, kl. 10-12 börjar vi med att bjuda in alla intresserade medlemmar till ett öppet första möte, där vi ser hur vi kan jobba i ett utskott och vilka frågor ni vill prioritera. Mötet hålls på Mobilkranföreningens kansli i Stockholm, det finns även möjlighet att medverka digitalt via Teams.

Vill du engagera dig i Safety-utskottet?
Om du vill veta mer om Safety-utskottet eller är intresserad av att delta på första mötet så anmäl ditt intresse på info@mobilkranforeningen.se.