Mattias Johansson: “Är supernöjd med resan”

Mattias Johansson, Skårs Gräv och Byggservice, var en av alla medlemmar som valde att följa med på höstresan till Wilhelmshaven och Amsterdam.

– Mycket lärorikt och trevligt. Man ska inte underskatta kraften av att träffa branschkollegor.

Möjligheten att träffa andra kollegor, skapa kontaktnät, att lära sig av andra och samtidigt ha trevligt ihop. Det lyfter han som särskilt viktigt med resan.

– Det är många års lyftkompetens som samlas. Man lär sig mycket av varandra. Och det är trevligt att få ansikten på branschkollegor.

Besöket vid lackeringen Gouweleeuw i Emmerloord fascinerade:

– En mäktig anläggning och ett gediget arbete som ger imponerande resultat. Ur socialt perspektiv så sticker båtturen i Amsterdams kanalsystem med den gemensamma lunchen på lördagen ut. Det var riktigt trevligt.

Han tycker att styrelsen gör ett bra arbete med att bevaka och försvara medlemmarnas intresse och ser medlemskapet i Mobilkranföreningen som en självklarhet.

Tyvärr krånglade flyget för honom och några andra som reste från Göteborg, vilket gjorde att de missade besöket vid Grovefabriken i Wilhelmshaven.

– Men det var inget vi kunde råda över. Resan var mycket bra i alla fall. Och det var varken första eller sista resan som jag var med på, avslutar Mattias Johansson.