Lackeringen och mötet med människor lockar Stefan till resa

– Jag har varit med på en resa tidigare till Italien. Och jag måste säga att det är verkligen givande på många sätt, säger Stefan Pontán, på Pontán Uppsala AB, som är ett av alla medlemsföretag som finns representerat när Mobilkranförenigen ordnar höstresa till Tyskland och Nederländerna.

Stefan Pontán lyfter fram möjligheten att få träffa kollegor och konkurrenter under avslappnade former.

– Visst kan det bli lite jobbsnack men det är värdet av att bolla idéer och bara umgås som är viktigt.

Han ser fram emot besöket vid lackeringsanläggningen Paintshop Gouweleeuw.

– Det ska bli riktigt intressant. Grabben fyller 18 år samma dag som vi åker och det var kul att det gick att ordna att han kan följa med.

Stefan Pontán ser flera anledningar till varför man ska vara med i Mobilkranföreningen.

– Det ger ett mer seriöst intryck gentemot kunder, menar jag. Sen är det ett bra sätt att hålla sig uppdaterad, försäkringen är en annan orsak och att stötta det arbete som föreningen gör med att påverka för medlemmarnas bästa.