Jag ser fram emot möten med kollegor och att nosa på nya trender

– Det är ett bra sätt att hålla sig uppdaterad med vad som händer inom branschen, säger Daniel Eld, AB Mobilkranar i Dalarna. Han är en av över 40 personer som väljer att följa med på höstresan till Tyskland och Nederländerna som Mobilkranföreningen anordnar.

I slutet av nästa vecka genomför Mobilkranföreningen sin höstresa. Det är ett späckat schema och det Daniel Eld mest ser fram emot är studiebesöken på Grovefabriken och lackeringsanläggning Paintshop Gouweleeuw.

– Det ska bli trevligt och nyttigt att få träffa kollegor under lite mer sociala former. Jag har sett lackeringsanläggningen tidigare men den är något alldeles speciellt, den vill jag gärna se igen.

Daniel Eld ser det som en självklarhet att vara medlem i Mobilkranföreningen.

– Vi behöver vara organiserade. Det är ofta vi behöver hjälp i olika frågor och då behöver vi samarbeta, som till exempel i dispensfrågan, där vi annars riskerar att bli överkörda helt och hållet.

Bild: När vi fick tag på Daniel var det fullt fokus på tävling och mitt i service av sonen Theo Hoff på GGN.