Krandagen 22-23 mars 2024

Krandagen är ett unik event för medlemmar och partners i Mobilkranföreningen — årets bästa tillfälle att uppdatera dig om vad som är aktuellt i kranbranschen nu och framåt, träffa kollegor och knyta kontakter. Tema för årets Krandag är ekonomi och lönsamhet.

Tid och plats

Krandagen inleds på fredagseftermiddagen den 22 mars, sträcker sig över lördag den 23 mars och avslutas med en festlig middag på lördagskvällen.

Det finns möjlighet till övernattning två nätter fredag-söndag 22-24 mars.

Vi träffas detta år på Nova Park nära Arlanda, Stockholm och Uppsala. Hit tar du dig enkelt med buss eller tåg. Det finns också gott om parkeringsmöjligheter.

Mer information på Nova Park Conference.

Moderator

Vi nöjet att presentera Johan Wangström som moderator på Krandagen 2024. Johan är journalist och har bland annat arbetat som New York-korrespondent på Sveriges Radio. Under Krandagen kommer han att lotsa oss fram genom spännande samtal och frågeställningar på temat Ekonomi och lönsamhet.

Minimässa — träffa våra viktigaste leverantörer

Krandagens konferensblock varvas med pauser där du kan ta del av minimässan där du har chansen att möta leverantörpartners och naturligtvis prata med kollegor i branschen.

Här kan du ta del av övergripande programpunkter för Krandagen 2024.

Fredag 22 mars

19.00 Vi umgås över en enklare middag

Lördag 23 mars

08.30 Samling och minimässa
09.00 Krandagen inleds, aktuellt från branschverksamheten och styrelsen
10.30 Fika och minimässa
11.00 Makroekonomi och byggkonjunkturen
12.00 Lunch
13.00 Praktiska ekonomiska och juridiska tips som du kan ha nytta av i din vardag
14.30 Fika och minimässa
15.00 Årsstämma – endast medlemmar. Partners samlas för gemensam aktivitet
16.30 Avslutning
18.30 Vi samlas till fördrink och för att avnjuta en trerätters middag

Söndag 24 mars

Frukost och utcheckning

Anmälan

Inbjudan med anmälningsblankett har skickats till kontaktpersoner hos medlems- och partnerföretagen.

Saknar du inbjudan eller har frågor om Krandagen, kontakta Mobilkranföreningens kansli på info@mobilkranforeningen.se eller telefon 08-400 268 92.