Fota och skicka in – vinn Årets lyft

Alla medlemsföretag i Mobilkranföreningen kan nominera till pristävlingen. Kranjobb som nomineras ska ha slutförts under år 2023. Vinnaren utses i samband med Krandagen den 23 mars.

– Samtidigt som Årets lyft är lite med glimten i ögat så görs ändå en bedömning av de nominerade ur flera viktiga perspektiv. Det handlar både om ära, yrkesstolthet och att sätta fokus på säkerhet, säger Mikael Clefberg, ordförande i Mobilkranföreningen.

De första nomineringarna till Årets lyft har redan skickats in.
– Jag uppmanar alla att ta sig en funderare. Det kan vara ett bra sätt att stärka lagandan på företaget, att nominera ett projekt som många har varit involverade i, säger Mikael Clefberg.

Nytt för i år är att det är en extern jury som ska bedöma de olika bidragen.

I bedömningen ingår:

• Hur väl planeringen och förberedelsen av lyftet har utförts.
  • Hur man arbetat med säkerhet och arbetsmiljö.
  • Hur tillträdesvägar och uppställningsplats säkerställts.
  • Hur samspelet varit på arbetsplatsen.

Nomineringar ska skickas in via särskilt nomineringsformulär nedan.

Nomineringstexten ska tydligt beskriva och förklara hur kriterierna anses uppfyllda. Juryn tar inte själv fram någon kompletterande information.

Foton eller filmer som visar kranjobbet ska bifogas nomineringen.

Sista dag för nominering är 22 februari.

Nomineringsformulär Årets lyft 2023

Har du några frågor eller behöver mer information, kontakta Mobilkranföreningens kansli på info@mobilkranforeningen.se eller 08-400 268 92.