Efterlängtat vårmöte hölls 3 juni

Fredag den 3 juni hölls Mobilkranföreningens vårmöte med årsstämma, på Hotell Blique by Nobis i Stockholm. Det blev en trevlig dag som bjöd på både intressanta presentationer och mycket socialt umgänge.

Många hade länge sett fram emot att äntligen kunna träffas vid ett fysiskt möte med Mobilkranföreningen. Det var ett fyrtiotal personer från både medlems- och partnerföretag som slöt upp till mötet på Hotell Blique by Nobis.

Dagen inleddes med ett besök på Svenska Maskinmässan på Solvalla. På mässan kunde medlemmarna besöka montrar hos föreningens leverantörspartner; Hüllert Maskin, Scantruck, och många fler.

Konferensen inleddes efter lunch med en presentation av deltagare, med särskild uppmärksamhet på föreningens närvarande leverantörspartners.

Därefter rapporterade den sittande styrelsen från aktuell verksamhet under året. Styrelsen har mellan sig delat upp ansvarsområden inom framtidsfrågor, ekonomi, försäkringen, trafik och utbildning. Trafikfrågorna fick särskild fokus, i synnerhet de nya kraven på kontrollvägning. Ett annat viktigt ämne är lönsamhet, där föreningen som stöd har tagit fram en maskinkalkylator som presenterades under mötet.

Efter en fikapaus var det dags för presentationer från föreningens samarbetspartners. Försäkringsmäklaren Brim deltog med hela fyra personer, och presenterade försäkringslösningen under ledning av Monika Sjödin. Därefter fick vi lyssna på Alexander Clomén från CvZ Juridik, som är ansvarig för den nya juridiska medlemsrådgivningen inom affärsjuridik, arbetsrätt och arbetsmiljö. Sista talare för dagen var Kenny Strömberg från Samköpsgruppen, som gick igenom föreningens grupplösning med flertalet förmånliga rabattavtal.

Mobilkranföreningens årsstämma ägde rum i slutet av eftermiddagen, med bland annat genomgång av årsredovisning, beslut om ny omsättningsbaserad avgiftsmodell, val av styrelse med mera.

Efter stämman blev det tid till mingel, och på kvällen en god middag i hotellets restaurang Boketto. Många passade på att avsluta junikvällen med trevligt umgänge på takterassen Arc Rooftop med utsikt över Stockholm.