Mobilkranföreningens regionmöte i Örebro

Mobilkranföreningen planerar under vinterhalvåret regionala medlemsmöten på några orter runt om i landet. Först ut bland regionerna var Örebro som träffades onsdagen den 24 november 2021.

Mötet hölls på Centrala Gummi AB, en samarbetspartner till Samköpsgruppen, där Mobilkranföreningens medlemmar har avtal. Vid 17-tiden samlades en grupp medlemmar för en presentation och rundvandring på Centrala Gummi.

Därefter fortsatte mötet med att regionens styrelserepresentant Mikael Clefberg gick igenom aktuellt från föreningen och styrelsen. En stund uppehöll sig diskussionen vid lönsamhet och exempel genomgicks i den maskinkalkylator som har tagits fram av föreningen.

Till mötet hade några av föreningens leverantörspartners bjudits in för att ge en presentation. Vid detta regionmöte medverkade representanter från försäkringsmäklaren Brim, Samköpsgruppen och Tadano Demag Scandinavia AB.

Mötet avslutades med en gemensam middag på Scandic Väst Örebro och fortsatta samtal om utmaningar och möjligheter i det vardagliga företagandet.

Är du intresserad av regionmöte i din region? Kontakta Mobilkranföreningens kansli eller någon i styrelsen.