Mobilkranföreningen på besök i Dalarna och Gävleborg

Äntligen har vi kunnat fortsätta med våra regionala medlemsbesök.

Den 7-8 oktober var ordförande Anette, kanslichef Leena med Erik Bogg (från valberedningen) och Anders Matsjons (från styrelsen) på besök i södra Dalarnas och Gävleborgs län. Vi hälsade på hos medlemmar och på arbetsplatser. Hos Tenstar i Falun pratade vi utbildning och deras planer på en mobilkran simulator.

På kvällsmötet i Borlänge samlades fler medlemmar. En gemensam snackis var hur snabbt kunskaperna i säkra lyft har försämrats. Även den attityd förarna alltför ofta möts av då frågan tas upp med platsledningen. Som förening och kranföretagare måste vi själva bli bättre på att ställa tydliga och gemensamma krav på beställarna.

Kvällen avslutades med en trivsam och god middag. Vi har början till ett riktigt bra lokalt nätverk, Erik och Anders har stafettpinnen för nästa möte till våren, då med ännu fler av er kranisar på plats.