Välbesökt regionmöte i Borås

Den 12 januari träffades Mobilkranföreningens medlemmar från västra och södra Sverige för ett regionmöte i Borås.

Regionmötet i Borås blev mycket välbesökt. Det var både tidigare bekanta branschkollegor, och de som deltog första gången på föreningens möten, som slöt upp till mötet på Scandic Plaza i Borås.

Regionens styrelserepresentant Lars Hagstrand inledde mötet, tillsammans med Leena Haabma och Jenny Forssell från Mobilkranföreningens kansli, med en presentation om vad som händer i föreningen och branscharbetet, utskottens arbetsområden och prioriteringar.

Det stora ämnet för dagen var trafikfrågor och i synnerhet vägningar av mobilkranar. De medlemmar som vägt sina kranar delade med sig av tips på hur de gjort för att genomföra en bra vägning.

Inbjuden till mötet var Samköpsgruppens Kenny Strömberg, som presenterade de förmånliga rabattavtal som föreningens medlemmar kan ta del av.

Därefter genomgicks föreningens maskinkalkylator, som inledning till en diskussion kring lönsamhet och vad det innebär med kostnadsökningar på bränsle, räntor och annat.

Efter intressanta och engagerande diskussioner var det dags att gå ner till hotellets restaurang för fortsatt umgänge och god mat som avslutning.

Är du intresserad av regionmöte i din region? Kontakta Mobilkranföreningens kansli eller någon i styrelsen.