Översyn av AHK 18 sjösatt

Det är dags att göra en översyn av de allmänna villkoren. Det väntar ett intensivt arbete det kommande halvåret med stöd av Carl Johan Törnros på Terra Advokat. Målet är att lansera nya villkor i början av år 2025. Samtliga medlemmar bjuds in till webbmöten för att komma med synpunkter och lyssna in förslag på justeringar. Arbetet sparkar igång redan i september.

– AHK har några år på nacken så en översyn är nödvändigt. Jag uppskattar att vi har hittat en arbetsform som gör att samtliga medlemmar kan komma med synpunkter och att vi ändå har målsättningen att ha relativt högt tempo, säger Anders Oxwall, vice ordförande i Mobilkranföreningen.

Samtliga medlemmar ska redan ha fått inbjudan till de två första webbinarium som äger rum den 23 och den 24 september. Tanken är att båda dessa träffar har samma upplägg och du kan välja det datum som passar din kalender bäst. Håll utkik i din inkorg alternativt kontakta kansliet info@mobilkranforeningen.se för mer information.

Tanken är att genomföra ytterligare webbinarium längre fram i höst när översynen börjar ta form för att kunna stämma av och lyssna in medlemmarnas synpunkter.

– Förutom att vi kan hjälpas åt att få så bra och rimliga villkor som möjligt så visar det här arbetet på nyttan av att vi samarbetar genom en förening. Utan en förening hade det varit svårt att ta fram villkor för vår bransch, ett konkret bevis på medlemsnytta, säger Anders Oxwall.

Mobilkranföreningens styrelse beslutade om översynen vid första mötet efter sommaruppehållet.