Välkommen tillbaka till en spännande höst!

Välkommen tillbaka till en spännande höst med Mobilkranföreningen!

Under våren fick vi lägga mycket tid på nya arbetsformer för styrelsen, utskott och arbetsgrupper. Vi har viktiga frågor som skjutits upp eller är på gång till hösten. Då många branschfrågor tar fart och utvecklas bäst i mötet mellan våra medlemmar och partners, behöver vi skapa nya, säkra mötesformer där branschen kan träffas, utvecklas och nätverka.

Kanske har du tagit sommaren till att reflektera över branschen och dina hjärtefrågor? Dela gärna i så fall med dig av dina tankar med kansliet.

Nystart, omstart – nu kör vi igen!

Här kommer några av kansliets bästa tips för att hantera övergången mellan jobb och semester och hitta tillbaka till rutinerna.

Hjärnan är inte alltid lika snabb de första dagarna. Kom ihåg att det är okej att ha ett lägre tempo när du precis kommit tillbaka från semestern. Försök att mjukstarta första veckan, då har du mer energi att kicka igång måndagen därefter.

För att inte halka efter och fastna i stressen, starta med att se över dina arbetsuppgifter och gör en prioriteringslista.

Det har varit ett annorlunda vår och sommar och det kommer troligen att fortsätta att vara en annorlunda höst. Lägg tid på att reflektera över våren och förbättra det som gått mindre bra. Kolla exempelvis på våra tips & råd om coronaviruset för inspiration.

Försök att ta med dig semesterkänslan och semestervanorna in i hösten och se det som en nystart. Det är fortfarande ljust på morgnarna och kvällarna. Jobba utomhus om du har möjlighet, flytta morgonkaffet till altanen eller balkongen, och njut av sommarens sol lite till.

Ni kanske har varit borta från varandra en längre period? Se det som en perfekt tidpunkt att samlas och gör något kul tillsammans, både på och utanför jobbet. Det skapar bättre stämning och ger er något roligt att jobba mot. Obs! självklart i enlighet med myndigheternas rekommendationer.