Save the date! Mobilkranföreningen reser till Verona 3–6 oktober 2019

ESTA och GIS Lifting Exhibition 2019 går av stapeln samtidigt den 3–6 oktober i Verona, Italien. Styrelsen ser över olika förslag vad vi kan hitta på för att fira föreningens 50-årsjubileum, utöver mässa och studiebesök.

Verona

Verona är en gammal stad i norra Italien med ett rikt kulturarv. Bland annat är staden berömd för att ha varit platsen där Shakespeares pjäs Romeo och Julia utspelade sig på samt den välbevarade amfiteatern. Det är faktiskt bara Rom som har fler romerska arkitektoniska lämningar än Verona i Italien. Staden har varit en historiskt viktig stad ända sedan Romartiden och det finns gott om sevärdheter för den som gillar kultur och historia.

Hotell

Vi har bokat 50 dubbelrum för enkelt bruk, inklusive frukost, på hotell Crown Plaza Verona – Fiera där du även har tillgång till relax, fitness, restaurang och bar. Hotellet är beläget 5 minuters gångväg från Verona Exhibition Pole och har bra förbindelser med centrala Verona.

CROWNE PLAZA VERONA – FIERA https://www.crowneplaza.com/hotels/gb/en/reservation

Flyg

Alla resenärer ansvarar för att boka sina egna flygbiljetter till Milano, Malpensa. Avståndet mellan flygplatsen Malpensa och Verona är ungefär 20 mil och för de som önskar kommer vi att boka en gemensam transfer med avresa från Milano, Malpensa till Verona.

Vi återkommer under vecka 27 med bokningsinbjudan, prisuppgifter, program och förslag på flygtider.